Haber

YKS sona erdi: Matematik zor, Edebiyat beklendiği gibiydi

Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezince (ÖSYM), 81 il ve Lefkoşa’da düzenlenen ve 2 milyon 19 bin 709 adayın başvurduğu Yükseköğretim Kurumları Sınavı’nın (2024-YKS) ikinci oturumu Alan Yeterlilik Testleri (AYT) ve Yabancı Dil Testi (YDT) bugün yapıldı.

AYT’de adaylara, Türk Dili ve Edebiyatı-Sosyal Bilimler-1 Testi’nde 40 soru, Sosyal Bilimler-2 Testi’nde 40 soru, Matematik Testi’nde 40 soru, Fen Bilimleri Testi’nde 40 soru soruldu. Öğretmenler soruları değerlendirdi.

‘ÇAKIL TAŞI MI İNCİ TANESİ Mİ?’

Matematik Öğretmeni Barış Kocaoğlu, soruların dikkat, özen ve sabır gerektirdiğini belirtti. Artık sadece test çözmenin yeterli gelmeyeceğini söyleyen Kocaoğlu, “Matematik sorularının bazıları adeta inci taneleri gibiydi. Özellikle AYT gibi bir sınava hazırlanan öğrencilerin, üniversitelerin birinci sınıfında okutulan ‘Calculus’ (Latince küçük çakıl taşı) dersinin vize-final sınavına hazırlanıyormuşçasına çalışması gerekiyor. İspat becerileri ön plana çıkarılmış ve istatistik dersleri olan binom, kombinasyon ve olasılık da sınav içerisinde ayırt edici bir yere sahipti” açıklamasında bulundu.

Kocaoğlu, geçen yıllarda polinom sorularının zorluğundan yakınıldığını ama bu sene hiç polinom sorusunun çıkmadığını ekledi.

Matematik öğretmeni Vedat Aksünger, 2024 AYT Matematik sorularında sürpriz soru olmadığını söyledi. Sınavın kolay olmadığını belirten Aksünger, “2021 AYT’den kolay fakat 2022 ve 2023 AYT’den daha zordu. Ortanın üstü bir seviyesi vardı. Genel olarak türev ve integral soruları zordu diyebiliriz. Bu sınavda Matematik netleri geçen yıllara göre daha değerli olacaktır” dedi.

‘BEKLENTİLERİMİZE UYGUN BİR SINAV’

Tasarı Eğitim Kurumları Edebiyat öğretmeni Ali Çit, ÖSYM’nin 2024 AYT Edebiyat sınavında daha önceki yıllarla uyumlu, sürprize yer vermeyen bir sınav gerçekleştirdiğini söyledi. Çit, anlama dayalı olan ilk 6 sorunun okuduğunu anlama ve analitik düşünme becerisini ölçmeye yönelik olmakla birlikte aşırı zorlayıcı soruların yer almadığını belirtti. Sınavın edebiyat bölümünde ise ezber gerektiren soruların doğrudan ezbere dayalı olmamakla birlikte örnekten bilgiye ulaşma üzerine kurulu olduğunu ifade eden Çit, “Soru dağılımı dikkate alındığında yine beklentilerimize uygun bir sınav olduğunu söylemek mümkün. ÖSYM bu sorularda da öğrencinin edebiyat müfredatına hâkim olmasını istemiş ve bu amaca yönelik bir sınav gerçekleştirmiş” dedi.

Edebiyat sorularının dağılımı şöyle:

2 soru şiir bilgisi,
2 soru edebi sanatlar,
1 soru geçiş dönemi eserleri,
4 soru Divan edebiyatı,
2 soru halk edebiyatı,
1 soru Tanzimat edebiyatı,
1 soru Serveti Fünun edebiyatı,
1 soru Milli edebiyat
3 soru Cumhuriyet dönemi,
1 soru edebi akımlar

TYT’de ÖSYM’nin öğrencinin iyi bir okur olmasını ve metinlerdeki anlam ilişkilerini kavramasını istediğini ekleyen Çit, AYT’de ise temel edebiyat konularının bilinmesini ve sadece ezber değil örnek üzerinden de doğru ile yanlışın ayırt edilmesini beklediğini ifade etti.

‘YENİ MÜFREDATLA BİRLİKTE NEDEN-SONUÇ İLİŞKİSİ KURULAN SORULARI DAHA ÇOK GÖRECEĞİZ’

Bursa Fizik Öğretmenleri Grubu temsilcisi Fizik öğretmeni Cem Eren, TYT Fizik’te soruların 9. ve 10. sınıf konularını içeren fiziğin günlük hayatta faydalanıldığı alanlar dikkate alınarak hazırlanmış olmakla beraber temel bilgiye dayalı olduğunu belirtti. AYT Fizik 11. ve 12. sınıf konularını içeriyor. TYT sınavında olduğu gibi günlük hayata dair sorulara yer verilmekle beraber temel bilgi sorularının AYT’de de ön planda tutulduğunu belirten Eren, “Kavramların ve tanımların bilinmesinin önemi üzerine vurgu yapılmış. Yine bazı sorularda birkaç konu birleştirilerek sorular hazırlanmış. Ancak bu sorular dışındaki sorular gayet net ve doğrudan bilgi içerikli sorulardı. Öğrencinin yorum yeteneğini çok ön plana çıkarmayan, konuya dair temel kavramları bilen öğrencinin rahatça çözebileceği sorulardı. Zorluk derecesi yine eski yıllara nazaran daha basit bir sınavdı” açıklamasında bulundu.

Önceki yıllarda fizik dersinin eleyici bir ders görevi gördüğünü, bu yıl eleyicilikten uzak olduğunu belirten Cem Eren, “Fizik dersine çalışırken tanımların ve kavramsal ilişkilerin üzerinde durulduğu ve soru ezberlemekten uzak kalındığı takdirde başarı sağlanıyor. ÖSYM’de öğrencilerden bunu istiyor. Bu sebeple ezberden uzak ve neden-sonuç ilişkisinin kurulduğu soruların olduğu bir sınav daha görmüş olduk. Bundan sonraki yıllarda da yeni müfredatla beraber bu soruları daha çok göreceğiz” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu