İş

Çinli otomobil üreticileri Huawei birimlerinde gecikmelerle karşı karşıya

Bazı Çinli otomobil üreticileri, Huawei tarafından sağlanan değerli bir bilgi işlem ünitesindeki üretim sorunları nedeniyle amiral gemisi modellerinin teslimatında gecikmeler yaşıyor. Etkilenen şirketler arasında, her ikisi de birinci sınıf elektrikli araçlar (EV’ler) geliştirmek için Huawei ile işbirliği yapan Changan Auto ve Chery Auto da bulunuyor. Daha küçük bir üretici olan Seres de sorundan etkilendi. Söz konusu bilgi işlem birimi, gelişmiş sürücü destek sistemleri için gerekli olan ve Huawei’nin akıllı EV bileşenleri ve yazılım pazarına liderlik etme stratejisinin önemli bir parçası olan Huawei MDC 810’dur.

Sorun, MDC 810 için gerekli olan belirli bir bileşenin bulunmamasından kaynaklanıyor. Bu kesinti, Huawei’nin bağımsız hale getirmeyi planladığı Akıllı Otomotiv Çözümü (IAS) iş birimi için daha fazla yatırımcı çekmeye çalışması sırasında meydana geldi. Changan Auto, yeni birimde %40’a kadar hisse satın almakla ilgilendiğini belirtti.

Üretim zorlukları, 2023’ün son çeyreğinde piyasaya sürülen üç modeli etkiledi. Changan’ın 300.800 yuan (41.880 $) fiyatla satılan Avatr 12 sedan modeli, 1 Aralık itibarıyla 20.000’den fazla sipariş almıştı. Huawei’den özel olarak bahsetmemekle birlikte, Avatr Başkan Yardımcısı Li Pengcheng şunları kabul etti: Geçen hafta yapılan bir açıklamada şirketin “temel bileşenlerin tedarikinde zorluklarla” karşılaştığı ve bunun ortalama iki haftalık teslimat gecikmesine yol açtığı belirtildi. Avatr, geç teslimatlardan kaynaklanan rahatsızlıktan dolayı müşterilere 15.000 yuan’a kadar tazminat ödemeyi teklif etti.

28 Kasım’a kadar yaklaşık 20.000 sipariş alan Chery Luxeed S7 sedan da etkilenen modellerden biri. Şirket, S7’nin teslimatının gecikmesi durumunda alıcılara 10.000 yuan’a kadar para iadesi teklif etti. Luxeed S7, Chery’nin yeni Luxeed markası altındaki ilk modeldir ve fiyatı 249.800 yuan’dan başlamaktadır. Huawei daha önce S7’yi Tesla’nın lüks Model S’sine rakip olarak piyasaya sürmüş, Model S’den daha iyi performans göstereceğini ve Model 3’ten daha uygun fiyatlı olacağını iddia etmişti.

Aralık ayında Aito M9 SUV’yi tanıtan Seres, 26 Ocak’a kadar 2.000 araçlık ilk teslimat hedefini tutturamadı. Aito M9’un fiyatı 469.800 yuan’dan başlıyor. Ayrıca BAIC ARCFOX’un 2021 yılında piyasaya sürülen ve MDC 810 kullanan Alpha S sedanında da bilgi işlem ünitesinin yetersizliği nedeniyle geçmişte üretim sorunları yaşanmıştı.

MDC 810, otomobil üreticilerinin, Kuzey Amerika’da Tesla’nın Otomatik Pilotu tarafından sağlananlara benzer şekilde otonom otoyol sürüşü ve trafik sıkışıklığı navigasyonu gibi akıllı sürüş özellikleri sunmasına olanak tanıyor. Dünyanın en büyük otomobil pazarı olan Çin’de bu tür özellikler tüketiciler için değerli bir çekiciliktir ve otomobil üreticilerinin Huawei ile ortaklık kurmasında önemli bir faktör olmuştur.

Huawei, Chery ve Seres, üretim sorunlarına ilişkin yorum taleplerine yanıt vermedi. Changan, soruşturmayı yanıt vermeyen Avatr’a yönlendirdi. BAIC Motor’un ARCFOX markasının sahibi olan yan kuruluşu Bluepark New Energy Technology ise konu hakkında yorum yapmadı.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zeka yardımıyla oluşturulmuş, bir editör tarafından çevrilmiş ve incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şartlar ve Koşullarımıza bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu