Bungie, Marathon’da ‘Çalıntı’ Tasarımlar Olduğunu İtiraf Etti

Oyun dünyasının en uzun soluklu servis oyununu geliştiren Bungie, son yıllarda çok daha farklı skandallar ile anılmaya başlandı. Bugün de, birbirini takip eden olaylar silsilesinde yeni bir sayfa açıyoruz. Uzun süredir geliştirilen Marathon’da, “çalıntı tasarımlar” olduğu ortaya çıktı.
Dün, Bungie’yi etiketleyerek bir paylaşım yapan Antireal (@4nt1r34l) Marathon’un alfa sürecindeki tasarımların kendisine ait olduğunu öne sürdü. Karşılaştırmalı fotoğrafları gördüğünüzde, Antireal’a hak vereceğinize inanıyorum.
Özellikle şu ekran görüntüsü çok acayip!
Bungie’nin hiçbir şekilde kendine ulaşmadığını dile getiren tasarımcıyı, Marathon’un sanat yönetmeni olan Joseph Cross’un uzun bir süredir takip ediyor olması da ilginç. Antireal şu anda Bungie’ye dava açacak maddi durumunun olmadığını dile getirmiş ve Bungie’yi postuna etiketlemiş.
Bungie, Marathon geliştirici hesabı üzerinden yaptığı açıklamayla oyunda “çalıntı tasarımların” kullanıldığını doğruladı. “Eski bir Bungie çalışanının” yaptığı bu tercih yüzünden tasarımcıdan özür dileyen Bungie, Antireal ile de iletişime geçtiğini ifade ediyor. Bungie bundan sonra bu konularda “daha dikkatli olacağının” sözünü de vermiş.
Tabii sizin de bildiğiniz gibi bu Bungie’nin ilk “çalıntı tasarım” yüzünden suçlanışı değil…